DEČAŠTVO

======================================
DŽ. M. Kuci
"Paideia", Beograd, 2004.
prevela Arijana Božović

======================================

J. M. Kuci        Kad me pisac osvoji prvom svojom knjigom koja mi dopadne ruku, nadalje volim da čitam držeći se redosleda objavljivanja. Pošto u Kucijevom slučaju nisam uspela da dođem do njegove prve knjige, a bila sam nestrpljiva da čitam dalje, uzela sam njegovu biografsku knjigu "Dečaštvo". Ušla sam u "Dečaštvo" puna znatiželje, jer je tema toliko različita od "Majstora iz Petrograda" i sasvim je lična. Međutim, "Dečaštvo" nije nimalo ličnije od knjige o Dostojevskom. Kuci je i tu precizan, kao da vrši autopsiju tuđeg odrastanja. Nema topline, idiličnih slika detinjstva. To je portret umetnika u trenutku kada on u sebi spoznaje pisca, ali ga ne prepoznaje.